Kiállítás, avagy hol is járt a Medde szombaton?

Tegnap, azaz február 26-án,  szombaton került megrendezésre az I. Dunakanyar Kézműves Kiállítás és Vásár a szigetmonostori faluházban.

Szigetmonostor, mint a neve is mutatja egy szigeten van, mégpedig a szentendrei szigeten, a Pilis dombjai alatt. A szigetre egy híd vezet, ezért a megközelítése nem mindig zökkenőmentes. Cserébe számtalan komp, számtalan irányból,  számtalan forintért át is csónakáztatja az ember fiát. Amikor meghívást kaptunk eme jeles eseményre, latolgatni kezdtük az odajutási együtthatónkat. Autónk ugye nincs, kerékpáros família vagyunk, mióta eszünket tudjuk. (vagy vesztettük) Hát megyünk busszal! Irány a Volán hivatalos menetrendje, de nem sok köszönet volt abban sem, ugyanis Szigetmonostorra hétvégén nem közlekedik busz. De jó. Akkor vonat. Nincs sín. De van Dunakesziig. Kiderült, hogy onnan még hosszú kilométereket kellene gyalogolni. Na akkor vigyünk bringát és úgy vonatozzunk. Igen ám, csakhogy nincs rendes bringaszállító vagon, hanem a folyosókanyarulatban kell(ene) felakasztani egy mennyezet közelében lévő kampóra a bringát. Ez üvegáruval megpakolva kifejezetten unpraktikusnak tűnt. Marad tehát a bringázás A-B-ig.

Szombaton reggel 5-kor indultunk Rákoshegyről. Mínusz 3-4C° lehetett.

Újpesten reggeliztünk egyet, aztán irány a Dunakeszi rév. Pontosan érkeztünk, pár perc múlva behajóztunk és átcsobogtunk a túlsó partra. A kapitány egy igazi, hamisítatlan dunai hajós volt. Medveforma, tengerészsapkában. Elképesztő rutinnal irányította a nyeklő-csukló kompot. Amikor partraszálltunk, már csak negyed óra kellett hozzá, hogy elérjük a Faluházat. Útközben elkalauzolt minket egy kedves hölgy, aki szintén oda tartott.

Lényeg, hogy odaértünk és nem fagytunk meg (teljesen), bár napkeltekor azért volt vagy -6C° is. A Faluházban meleg fogadtatás – szó szerint, mert nagyon kedvesek voltak és még rendesen be is volt fűtve, aminek módfelett örültünk. Kaptunk asztalt- széket, kipakoltunk és vártuk a látogatókat. Addig beszélgettünk, nézelődtünk és ismerkedtünk a többi kiállítóval, alkotóval. Voltak rutinosabb, máshonnan ismert arcok, de találkoztunk új emberekkel is, akiknek ez volt az első nyilvános bemutatkozásuk.  A hangulat jó volt, a büfé minimál, de korrekt. Ami a leglényegesebb, 120 pénzért adtak egy jó erős Segafredo kávét, amit egy kedves lány főzött szűnni nem akaró szorgalommal.

Ötvennél több kiállító színes kínálatát láthattuk. A rengeteg ismert technika közt találtunk egyet, amit még nem láttunk soha. Egy kedves család hozta el a magakészítette portékáját, ami nem volt más, mint csodaszép préseltvirág képek. Ilyenek ni.

Megfogott ez a légiesség. Ha valaki kíváncsi a többi képére is, akkor itt találja őket.

Persze rengeteg szép dolog volt még, de azt én itt felsorolni nem tudom, mert reggelig itt ülhetnék.

Később pályázni lehetett két alkotással, amit egy szakmai zsűri elbírált. Ez már délután volt a sokadik kávé után.

A mi két pályaművünk:

Nem szaporítom a szót, öt óra után eredményhirdetés volt, oszt ez lett:

A Steampunk Falióra elnyerte a “Fém” kategória első díját, a KalcedonBoga pedig a “Legleleményesebb alkotás” különdíjat.

A képen egy kedves és lelkes ifjú kolleginával örülünk a díjaknak. Ö az üveg kategória első díját kapta. Mindenki boldog volt, meg elégedett, meg ráztuk egymás kezét, meg mondogattuk, hogy “köszönömszépen”. Tényleg nagyon jó érzés volt, ahogy napközben is jöttek a visszajelzések, hogy jó, meg szép, és tényleg, felnőtt-gyerek egyaránt élvezte ezt az egészet, és nyoma sem volt irigységnek, vagy szomorúságnak. Erre csak azt lehet mondani ékes franciasággal: This is a perfect day.  Lengyelül nem tudó olvasóim kedvéért elmondom, hogy ez szabad fordításban annyit tesz: Ez egy tökéletes nap.

Bár azt hittem este hét óra tájban, hogy ez a tökéletesség csorbulni fog hazafelé, mert még hátra volt negyvenvalahány kilométer, de nem tudta elvenni a kedvünket semmi.  Az idő mintha enyhült volna, és szerencsésen de fáradtan csak hazaértünk.

Ja, lengyelül így mondják…  Jest to idealny dzień.

Kategória: Kiállítások, vásárok | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.