Motívum, avagy hogyan készül a Medde “S”?

Munkáimon gyakran feltűnik egy visszatérő minta, ez pedig a stilizált “S” betű, vagy inda motívum. Szeretem ezt a formát, sok mindent ki lehet vele fejezni, jobb és bal felé hajló, vagy éppen felfelé törekvő, összetett formájával. Van úgy, hogy egy munkámhoz nagy mennyiségű “S” alakot használok fel, ezért különböző méretben előre szoktam pár darabot csinálni, hogy ne akkor kelljen foglalkozni vele, amikor már a motívumot építeném fel.

Na fogjunk neki. Mérettől függően 0.5-1.5mm átmérőjű tömör vörösréz huzalból dolgozom általában. Ez lehet egyeres elektromos vezeték is. Ha boltban veszem, akkor általában így néz ki:

Ha nem boltban veszem, akkor sem úgy jutok hozzá, mint egyesek szoktak a rézhez, hanem villanyszerelések után a maradék anyagokat használom erre a célra. Van amikor meglehetősen hosszú darabokat dobnak ki ilyenkor, de mivel a másodlagos nyersanyagok lelkes híve vagyok, előszeretettel használom fel ezeket. Kitaláltam egy roppant egyszerű, de felettébb hasznos eszközt, hogy a műanyag burkolatot gyorsan el tudjam távolítani róla.  (nem, nem gyújtom fel, az nem az én műfajom, ez attól sokkal jobb…)

Ha már lecsupaszítottuk a kábelt, akkor további műveletek előtt ki szoktam egyenesíteni, mert könnyebb dolgozni vele. Az egyik végét a satuba fogom, a másikat pedig egy kombinált fogóval meghúzom. A vörösréz lágy anyag, így a húzóerő hatására kissé megnyúlik és szép egyenes lesz.

De nézzük szép sorjában.

Igen. Ezután a forrasztás jön, de azt legközelebb mutatom meg. De még egy csokor az inda motívum gyakorlati alkalmazásából.

Kategória: Üveg/Glass, Munkafolyamat | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 Responses to Motívum, avagy hogyan készül a Medde “S”?

  1. BastiA szerint:

    Én is nagyon kedvelem, de teljesen más módszerrel készítem. Ez a módja nekem eszembe sem jutott volna. Vicces, hogy pár napja készítettem róla én is egy bemutatót 🙂

  2. snufi szerint:

    ez nekem se jutott volna soha eszembe, de én nagyonamatőr-sajátcélrarézdróthajlító egyén vagyok, szóval nekem mindig minden technika újdonság. kalapálás! ki kell próbálnom legközelebb otthon 🙂

    • meddedesign szerint:

      Sose bánkódj, nekem sok év fejlesztési osztályon eltöltött előnyöm van, ahol illett találékonynak lenni. Most pedig megosztom, így mindenki jól jár.
      Ja, és kalapáljál! 🙂

  3. snufi szerint:

    Tegnap baltafokkal való kalapálással ki is próbáltam! 😀 Csengett a fülünk, eltörtünk néhány felcsavart rézcsigát, tök ocsmányak lettek, DE most én vagyok a világ legboldogabb amatőrdrótozója 😀

Vélemény, hozzászólás?

