Időérzés, avagy mi ketyeg a falon?

A mai bejegyzésben megmutatom legújabb fémműves falióráimat. Most nem a megszokott steampunk stílus jön, hanem inkább  fantasy, vagy történelem előtti korok jellegét ölti magára e két alkotás.

Nézzük mindjárt ezt:

AnachroClock. Rusztikus, erőteljes formatervezés. Az alap egy milliméteres felületkezelt, antikolt acéllemez, amire a vörösréz pókháló el van felhelyezve. Az órabeosztást kitüremkedett,  stilizált pókszemek mutatják. Aki látott már pókszemet közelről, annak rögtön beugrik a dolog. Ezek különböző méretű acélgolyók, amiket az óralapba  sajtoltam, és a hátoldalon ívhegesztéssel rögzítettem. A hálón lévő pók Boga technikával lett létrehozva, egy csiszolt aventurin kristály köré, ami a testét képezi.

Akit érdekel az aventurin hatása az emberi testre és lélekre, az itt találhat bővebb információkat róla.

Az óralap átmérője 19 cm, átlagos méretű. A pontos időt egy elektronikus óraszerkezet mutatja, ami a ketyegős fajtából való. Aki akarja, az majd otthon kicseréli magának kúszósra, de ez direkt ketyeg. Megértem én, vannak emberek, akiket az őrületbe kerget egy éjszaka a szobában, vagy a lakás bármely pontján ketyegő óra. Én szeretem hogyha hallom is, amikor működik.

~~~

A másik óra lazán kapcsolódik a legutóbbi bejegyzésemhez. Stílusát tekintve inkább fantasy, bár történelmi jellege is van. Általában tudatosan nem ragaszkodom a historikus hűséghez, általában valamilyen élmény, benyomás hatására készítem az ilyesmit.

Keresztes Pajzs. Szintén egy erőteljes – egy pajzs milyen legyen? – ötrészes bordára hajlított milliméteres antikolt acéllemez óralap,  sárga- és vörösréz szegecselt rátétekkel díszítve. Ötven darab vörösréz szegecset vertem bele. Ha jól számoltam.

Mérete 15×26 centiméter. Órabeosztás nincs rajta, de aki így nem tudja, hogy hány órát mutat, annak bizony numerikus számkijelzőjű órát, vagy hagyományos számlapút kell vennie. Ezt semmiképp.

Az óraszerkezet ugyanolyan, mint a fentebb bemutatott órában. Ketyeg. Ez is.

Most jutott eszembe, hogy majd csinálok napórákat, na az aztán teljesen csendben van. Főleg éjszaka, mert akkor energiatakarékos módban is van.

Na még egy kép:

Az itt bemutatott alkotások megvásárolhatók a szokott helyen, itt a Meska boltomban, vagy személyesen a rákoshegyi műhelyemben időpont egyeztetés után.

Reklámok
Kategória: art, Ásványok, Fémműves, Művészet | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

